Juoksin, olin iloinen ja juoksin niin kovaa kuin vain pääsin maanalaisessa luolastossa niin kovaa kuin pääsin. Perässä tulivat siskoni ja minulla oli kova kiire ennen heitä löytää uusi ovi uuteen maailmaan. Äkkiä sivulla aukeni uusi pieni luolan suu, luola oli pieni ja rähjäinen, mutta sinne kuitenkin käännyin yhä vain kovempaa juosten. Siskojen äänistä kuulin heidänkin seuraavan minua samaan paikkaan. Hetken päästä päästiin huoneen tapaiseen jossa oli iso lattian virkaa hoitava laituri. Laiturin toisessa päässä oli jyrkkä kallioseinämä, jolla oli suurinpiirtein pääni tasolla suuren suuri vanhanaikainen iso kehyksinen peili ja toinen laiturin pää näytti loppuvan tyhjyyteen. Ympäristöäni ihmetellessäni uskaltauduin jossain vaiheessa kurkkaamaan reunalta alas ja sielä olikin vettä ja pieni soutuvene soutajineen. Sielä se mies istuskeli tyynesti ja katseli eteensä kunnes näytti ikään kuin hätkähtävän jotakin ja katsahti ylöspäin suoraan minuun. Kummatkin säpsähdettiin, minä ensimmäistä kertaa ja hän uudestaan. Sitä miksi itse säpsähdin en tiedä soutaja itsessään näytti ihan tavalliselta.

Ykskaks tajusin olevani soutuveneessä matkalla johonkin. Sisaret olivat kadonneet johonkin ja tunsin oloni oudon yksinäiseksi hiljaisen soutajan vierellä. Matka tuntui kestävän ikuisuuden ja vielä toisenkin saman moisen siihen perään. Kaukana siinsi jo toinen laituri pimeydessä, laiturista näkyi oikeastaan vain kaksi lyhtyä, jotka olivat laiturin molemmilla laidoilla kiinni. Kun matkaa oli enää muutama hassu metri soutaja lopetti soutamisen ja katsoi minua hetken hiljaisena. Se hiljaisuus tuntui huutavan jotain, mutta jollain niin oudolla kielellä, etten saanut siitä mitään selvää. Lopulta tuntui kuin soitaja olisi vastustellut jotakin vastaan ja lopulta voittanut. Sen seurauksena hän kääntyi takaisin ja souti koko pitkän matkan takaisin minä kyydissäni ja minä olin vain helpottunut päästessäni laiturille takaisin. Kun nostin katseeni seisoassani laiturin päässä selkä soutajaan päin näin peilissä sanat: "Ei vielä(kään)!" Sen jälkeen tulikin kiire ja juokstiin siskojen kanssa pois sieltä, pois pois pois pois..